FORUM

OM NQF

Medlemskap Styret Hvem og hva er NQF? Kontakt oss Formelt

Quiz-VM 5.12.2020 – Spørreundersøkelse

Årets VM i quiz ble pga. koronapandemien utsatt et halvt år, og arrangeres dermed 5. desember. Fordi det fremdeles er store restriksjoner rundt om i verden, har det internasjonale forbundet IQA bestemt at deltakelse via Zoom tillates. Dette er vi i Norges Quizforbund svært skeptiske til, og i forbindelse med f.eks. uttak til fremtidige landslag kommer vi ikke til å anerkjenne resultater oppnådd digitalt. Flere andre nasjonale forbund deler denne skepsisen og i Tyskland har de bestemt at de ikke kommer til å arrangere noe VM i år. Vi tenker at de i Norge som ønsker å være med skal ha et tilbud, samtidig som vi innser at det for enkelte deltakere i Norge kan bli vanskelig å delta på vanlig vis. Derfor har vi opprettet en kort spørreundersøkelse for å kartlegge interessen for årets VM blant norske quizzere.

Vi ønsker svar på undersøkelsen så raskt som mulig, og senest innen 20. november.

Spørreundersøkelsen finnes her.

NB! Slik situasjonen er, har vi i utgangspunktet ikke tenkt å bruke ressurser på å oversette, slik at VM vil være en skriftlig quiz på engelsk (det vil selvsagt være mulig å svare på norsk).