FORUM

Medlemskap Styret Hvem og hva er NQF? Kontakt oss Formelt

NM 2022: Informasjon og påmelding

Sted og tid

Årets NM i quiz arrangeres av laget Heroes of Vestfold and Telemark, fra fredag 9. til søndag 11. september. Arrangementet vil foregå i Oslo, nærmere bestemt på Panorama, Ullevaal stadion. Dette er de samme lokalene som ble brukt i 2019. Kahoot-konkurransen vil som i 2019 bli arrangert i Idrettens Hus.
Den enkleste måten å komme seg til lokalene er med T-bane nummer 4 Vestli, 5 Sognsvann eller 5 Ringen fra sentrum retning vest. Stoppet heter Ullevål stadion. Lokalet, Ullevaal Panorama, ligger i den enden som er nærmest T-banen.
Veibeskrivelse: Finne fram til Ullevaal Panorama

Thon Hotel Ullevaal Stadion ligger i umiddelbar nærhet. Det anbefales å bo her eller i et hotell i sentrum med kort vei til en T-bane-stasjon. I Oslo finnes det overnatting for enhver smak og i de fleste prisklasser; her er en lenke til noen rimeligere varianter: https://www.visitoslo.com/no/oslo-for-deg/billig-oslo/overnatting/.

I tillegg har Norges Quizforbund en avtale med Choice. Gå til https://www.nordicchoicehotels.no/idrett/ og book hotell under «utøver» og velg prisgruppen «GoSportive».

Konkurranser

Konkurranseprogrammet er som følger:

• NM for par (lag på to personer): 4 omganger à 25 spørsmål.
• NM for juniorlag (inntil fire personer født 1996 eller senere), samtidig som par-NM med samme spørsmål.
• NM individuelt: 4 omganger à 25 spørsmål samt finaleomganger for de beste.
• NM individuelt for junior (født 1996 eller senere), integrert i NM individuelt.
• NM for lag på inntil fem personer: 5 omganger à 25 spørsmål.
• NM i Kahoot-quiz (individuelt): 4 omganger à 25 spørsmål.

Tidsskjema

Fredag 9. september
1900 – 2200: NM for par og juniorlag, inkludert premieutdeling

Lørdag 10. september
1030 – 1330: NM individuelt, innledende runder, inkludert NM individuelt junior
1330 – 1530: Pause
1530 – 1600: Generalforsamling i NQF
1600: NM individuelt, finale; premieutdeling individuelle konkurranser i plenum
Etter det (tidligst 1630): Lag-NM, inkludert premieutdeling

Søndag 11. september
1100 – ca. 1300 NM i Kahoot (individuelt)

Påmelding

Påmeldingsfristen for alle konkurranser unntatt Kahoot har nå løpt ut. Frem til onsdag 7. september er det likevel muligheter for etteranmelding til juniorlagkonkurransen, den individuelle konkurransen og lagkonkurransen. Ta kontakt med David Tørre Asprusten for mer informasjon (kontaktinformasjon finnes ved å følge de ordinære påmeldingslinkene).

For Kahoot-konkurransen vil man kunne melde seg på helt frem til konkurransestart søndag kl. 1100.

Individuelt: Deltagelse koster 150 kr. Du kan registrere deg og betale på deltager.no, påmelding her.

Par: Deltagelse koster 300 kr per par. Du kan registrere deg og din partner og betale på deltager.no, påmelding her.

Juniorlag: Deltagelse koster 500 kr for hele laget. Du kan registrere deg og laget ditt og betale på deltager.no, påmelding her.

Lag: Deltagelse koster 1500 kr for hele laget. Inkludert er medlemskontingent til Norges Quizforbund for alle deltagere. Du kan registrere deg og laget ditt og betale på deltager.no, påmelding her.

Kahoot: Deltagelse koster 100 kr. Du kan registrere deg og betale på deltager.no, påmelding her.

Kaffe og te

I 2019 måtte kaffe og te kjøpes i baren. Dette er også mulig i år, men det kan fort bli kø. Derfor har vi laget en egen kaffe-og-te-påmelding, og de som melder seg på denne vil kunne forsyne seg fra egne bord med kaffe og te. Påmeldingen er individuell, gjelder hele lørdagen og koster 70 kroner. Da kan du forsyne deg så mange ganger du vil.

De som ønsker å benytte seg av tilbudet kan sende 70 kr til Norges Quizforbund #65635 via Vipps eller ved å overføre pengene til Norges Quizforbunds konto: 0539.44.76449. Merk betalingen «kaffe og te», og la det komme tydelig frem hvem betalingen gjelder.