FORUM

ARRANGEMENTER

Quizkalenderen Finn din pubquiz Norgescupen

QUIZ-STOFF

Diverse quizer QuizDan QM Podcaster Internasjonal quiz Quizlenker Dette bør du kunne

MESTERSKAP

EM VM NM Nordisk Norway Open Rankinglister Analyser og tabeller

OM NQF

Medlemskap Styret Hvem og hva er NQF? Kontakt oss Formelt

NM 2017: Informasjon og påmelding

Vi ser fram til en fin quizhelg på Fornebu midt i september! Påmeldingen til NM 2017 er åpnet, og i år introduserer vi en ny konkurranse.

Lurer du på noe etter å ha lest informasjonen om påmelding og konkurransene? Send en e-post til quiznm2017@gmail.com!

Stedet

Årets NM foregår på Quality Expo Hotel på Fornebu utenfor Oslo. Buss 31 går hele døgnet fra Oslo sentrum og Lysaker stasjon, hvor Flytoget også stopper.

Holdeplassen er Telenor Arena, og hotellet er på andre siden av veien (som krysses gjennom en fotgjengerundergang). Inngangen til hotellet er under skiltet Aker Solutions i bygningen vis-a-vis Telenor Arena.

Mer om hotellet: https://www.nordicchoicehotels.no/quality/quality-hotel-expo/

Overnatting

Vi får spesialpriser: 790 for et enkeltrom per natt, og 890 kr for et dobbeltrom per natt. Så rimelig at også folk fra Oslo-området fint kan bo på hotellet hele helgen og få med seg alt! :-)

(790 og 890 er de riktige prisene – beklager at feil priser snek seg inn og skapte misforståelser!)

NB: For å få rom til denne prisen er absolutt siste frist for hotellbooking fredag 25. august kl 16.00. Etter dette kan hotellet ikke garantere for ledig kapasitet eller at denne prisen er tilgjengelig.

Slik bestiller du: Send e-post til q.expo@choice.no eller ring 67 11 70 00 og oppgi referansekoden GR004016. Oppgi om du ønsker enkelt- eller dobbeltrom, navn på deg selv og ev. den du deler dobbeltrom med og hvor mange netter du vil booke.

Samarbeid med Choice-kjeden

NQF har inngått et samarbeid med Nordic Choice Hotels som gir rabatt på hotellovernattinger gjennom hele året for alle medlemmer. To prosent av prisen for hotellrommet gis tilbake til Norges Quizforbund. Vi vil også få gunstige priser på leie av lokaler til andre arrangementer senere, om vi ønsker det. Mer informasjon her.

NB: Prisene vil variere gjennom året og er typisk 15-20 prosent rabatt. Prisene 790 for enkeltrom og 890 for dobbeltrom gjelder kun for NM 2017 på Quality Expo Hotel. Disse rommene må bestilles via e-post eller telefon. Se under overskriften Overnatting for mer informasjon om hotellbestilling til NM.

Ny konkurranse!

Etter ønske fra flere utvider vi i 2017 NM til søndagen. Vi har nå inngått et samarbeid med Kahoot, og søndag blir det kåret en norgesmester i Kahoot-quiz.

For dem som ikke kjenner Kahoot: Man deltar i quizen via sin egen smarttelefon, nettbrett eller bærbar pc/mac og svarer fra skjermen på spørsmål med fire alternativer. Den som har flest riktige svar OG er raskest, vinner.

Konkurransen vil foregå etter et utslagssystem. Mer informasjon kommer!

Tidsskjema

Fredag 15. september
19.30 – 23.00: Parkonkurranse og juniorlag. Premieutdeling til slutt.

Lørdag 16. september
10.30 – 14.00: NM individuelt, innledende runder, inkl NM individuelt junior
14.00 – 15.00: Generalforsamling i NQF
15.00 – 16.00: Pause
16.00: NM individuelt, finale; premieutdeling individuelle konkurranser i plenum
Etter det (tidligst 16.30): Lag-NM inkl premieutdeling

Søndag 17. september
10.30 – ca 12.00 NM i knockout-/Kahoot-quiz (individuelt)

Konkurranser

Konkurransene i NM 2017 vil være som følger:
• NM for par (lag på to personer); 4 omganger à 25 spørsmål.
• NM for juniorlag (inntil fire personer født 1991 eller senere), samtidig som par-NM med samme spørsmål.
• NM individuelt; 4 omganger à 25 spørsmål samt finaleomganger for de beste.
• NM individuelt for junior (født 1991 eller senere), integrert i NM individuelt.
• NM for lag på inntil fem personer; 5 omganger à 25 spørsmål.
• NYTT! NM i knockout-/Kahoot-quiz (individuelt): Innledende runder med ti spørsmål i hver, finalerunder med fem spørsmål i hver. Hvor mange runder det blir, avhenger av hvor mange som melder seg på.

Påmelding

NB: Siden det er begrensede muligheter til kjøp av mat på og i nærheten av hotellet, har vi valgt en løsning hvor mat er inkludert i prisen.

Individuelt: Deltakelse koster kr 320 og inkluderer en lunsjbuffet. Du kan registrere deg og betale på deltager.no, påmelding her.
Par: Deltakelse koster kr 360 per par og inkluderer 1 stk småmat av typen bagel/wrap. Du kan registrere deg og din partner og betale på deltager.no, påmelding her.
Juniorlag: Deltakelse koster kr 600 for hele laget og inkluderer 1 stk småmat av typen bagel/wrap. Du kan registrere deg og laget ditt og betale på deltager.no, påmelding her.
Lag: Deltakelse koster kr 2000 for hele laget. Inkludert er middagsbuffet som blir tilgjengelig inne i salen og medlemskontingent til Norges Quizforbund for alle deltakerne. Du kan registrere deg og laget ditt og betale på deltager.no, påmelding her.
Kahoot-quiz: Deltakelse koster kr 100 per person. Du kan registrere deg og betale på deltager.no, påmelding her.