FORUM

OM NQF

Medlemskap Styret Hvem og hva er NQF? Kontakt oss Formelt

British Open i Oslo

Seint, men forhåpentligvis godt:

Det blir British Open i Oslo lørdag 3.12 kl. 14.00 på Cafe Teater på Torshov, Torshovgata 33 (den gamle trikkestallen), 240 spørsmål totalt, 120 spørsmål pr. runde á 45 min.

Stedet er en åpen kafe, men det er ganske stort og såpass rolig at det bør gå bra å kjøre en quiz der lørdag ettermiddag. Stedet burde være lett tilgjengelig, rett ved buss 20 og 30 og kort vei fra trikk. Jeg har reservert bord til 20 personer, og kopierer opp tilsvarende (så det bør være en bra buffer i forhold til antallet som er påmeldt, pt. 10 personer).

Kort om BO; opplegget er som før, 6 kategorier med 40 spørsmål i hver. Av disse er de ti siste regna som særskilt vanskelige, og fungerer i BO-sammenheng som tie-breakere, siden de bare gir 0,1 poeng hver. 21 rett på de 30 første spørsmålene i en kategori og 2 rett på de 10 siste gir altså en poengsum på 21,2 poeng. (Vi dropper dette systemet i Norgescup-sammenheng og gir lik poengsum for alle spørsmål.)
Kategoriene er «Arts, Culture & History», «Civilisation», «Entertainment», «Lifestyle», «Physical World» og «Sport & Leisure».

Chris Jones skriver til president Jon Inge: «Many thanks for volunteering to act as proctors for Saturday’s December 2016 running of the Quest British Open Grand Prix. The time for the quiz is 90 minutes. There is no extra time allowance for ‘overseas players’.

I attach the questions, and a file with the answers. I have tried to supply certain answers in your languages (e.g. for animals and diseases) but you should feel free to have an English/Your Language dictionary (or the web) nearby for any translations that you need to do on the day.»

Dvs, vi får ikke noe tilleggstid denne gangen. Vi deler quizen i to, 45 + 45 min med 3 kategorier i hver del.

Vi har fått quizen gratis tidligere, og ikke noen info om noe annet denne gangen heller. Dermed blir BO gratis for deltakerne.